Før, under og efter
En event er meget mere end blot den ene dag eller måske to, hvor alle deltagerne er samlet.
Når vi arbejder med events, deler vi events op i en før, under og efter fase. Vi ser ofte, at der er et meget stort fokus på den fase, der er under eventen, altså selve afholdelsen. Og det er med god grund. Det er her alle deltagerne er samlet og diverse talere er linet up. Og sådan skal det også være.
Men selvom event afholdelsen er vigtig, må man ikke glemme de andre faser. En event starter langt før selve afholdelsesdagen og man kan med fordel, strække den fase meget længere. Hele kommunikationen op til eventen er vigtig og med til at sætte forventningerne til deltagerne. Det er her nye talere, ændringer og ikke mindst andre deltagere er vigtigt at kommunikere. Deltagerne kommer for at høre spændende oplægsholdere og for at netværke.
Det ser vi også i brugen af event app, hvor det er deltagerlisten, der bruges mest i før fasen, af en event.
Når selve afholdelsesdagen er slut, begynder efter fasen. Denne fase er mange gange overset og bruges sjældent.
Comments are closed.